
Creativiteit maakt een idee werkelijkheid
Goed dat je er bent
Op een leeg papiertje starten de beste ideeën, maar zonder uitwerking blijven het ideeën. Heb je hulp nodig bij de creatieve opstartfase van jouw bedrijf, een nieuw logo met bijpassende huisstijl, teksten, beeldmateriaal, online en offline campagnes. Dan ben je hier helemaal aan het juiste adres.
Labels
De labels helpen bij de uitwerking van jouw idee. Met welk van de labels ben je het best geholpen?
We laten de boodschap het werk doen.
Is het tijd voor een nieuw jasje?
Kloppr als je online content assistent.
Alles wat nodig is voor een indrukwekkende start.
Dit kan ook interessant zijn
Een exclusief kijkje in het basisrecept voor elke opdracht.
Het basisrecept
Het basisrecept bestaat uit de volgende ingrediënten: duidelijk, anders, herkenbaar en opvallend. Door deze vier ingrediënten met elkaar te vermengen en daarbij de nodige creativiteit, expertise en passie toe te voegen, moet jouw bedrijf/boodschap eruit springen als een eenhoorn in een kudde paarden.
Duidelijk
Laten we eens kijken naar de eerste ingrediënt van ons recept: duidelijk. Als je wilt dat mensen begrijpen wat je probeert te zeggen, dan moet je ontwerp eenvoudig en to the point zijn. Dat betekent geen poespas, alleen pure en simpele communicatie.
Anders
Het tweede ingrediënt is ‘anders’. Want laten we eerlijk zijn, als je er hetzelfde uitziet als alle anderen, waarom zouden mensen dan voor jou kiezen? Kloppr maakt van ‘anders zijn’ de norm. Dat betekent niet dat we zomaar iets geks doen, maar onszelf steeds weer de vraag stellen: hoe kunnen we deze boodschap op een unieke manier overbrengen?
Herkenbaar
‘Herkenbaar’ het derde ingrediënt. Want wat is het nut van een boodschap als mensen niet weten dat het van jou komt? Het zijn de kleine details die het verschil maken. Van het juiste kleurenpalet tot de perfecte lettertypes, elk element moet bijdragen aan een herkenbare en professionele uitstraling.
Opvallend
En tot slot, het meest spannende ingrediënt van allemaal: ‘opvallend’. Want laten we eerlijk zijn, wie wil er nu vergeten worden? Opvallen betekent dat je buiten de bestaande lijntjes moet gaan kijken. Het klinkt misschien wat eng, maar geen zorgen daar wordt je dus bij geholpen.
De missie: helpen met opvallen tussen de massa.
Cross the line
De missie van Kloppr is om ondernemers te helpen op te vallen tussen de massa door middel van creatieve ideeën en verrassende concepten. Waarom binnen de lijntjes blijven kleuren als je ook geweldige nieuwe kleuren kunt ontdekken? Dus laten we de boel eens gaan opschudden en let’s do cross the line!
Werk aan je merk
Stel je voor: je bent een bloemist die de meest fantastische boeketten maakt, maar niemand weet dat jij de bloemen-koning(in) bent! Voor je klanten ben je gewoon een gewone bloemist. Moet je nu in paniek raken? Nee, geen paniek, het opbouwen van je merk is de oplossing. Laten we dat eens bekijken aan de hand van een fictie voorbeeld.

Ingrid Verhallen, een bloemist die net voor zichzelf is begonnen. Hoewel Ingrid fantastische boeketten maakt, klinkt Verhallen Bloemen en Boeketten toch een beetje saai en gewoontjes.

Maar wat als we het anders aanpakken? Wat als we de naam veranderen in iets unieks en pakkends, zoals… Bloeming! zorgt voor een explosie van geuren en kleuren door schitterende boeketten die je dag opfleuren. Dat is waar het nieuwe merk voor staat. We verpakken die missie in een simpele en alleszeggende slogan: Bloeming! Geuren, kleuren & opfleuren.
Onderscheiding zorgt voor omzetstijging
Door het bedrijf te re-branden, zetten we de eerste stap naar een interessant en onweerstaanbaar merk. De naam is niet zomaar uit de lucht gegrepen, want Bloeming! is een samenvoeging van Ingrids naam en het woord booming. Het woord dat de boeketten van Ingrid eigenlijk als beste omschrijft. Wedden dat de klanten veel nieuwsgieriger zijn naar Bloeming! dan naar Verhallen Bloemen en Boeketten.
Laat de gedachten los dat alleen bedrijven met diepe zakken een merk kunnen bouwen. Zodra je begint met je bedrijf, ben je eigenlijk al begonnen met het bouwen van je merk. Het is daarom belangrijk om hierin vanaf het begin te investeren en het goed aan te pakken.
Hulp nodig? Klop aan!
Wat als je al een tijdje bezig bent en eigenlijk nog steeds niet de aandacht krijgt die je verdient? Dan is er werk aan de winkel en Kloppr kan je daarbij helpen. We zetten jouw klant centraal en ontwikkelen een onderscheidend totaalconcept om jouw merk in de schijnwerpers te zetten. Het recept dat we hiervoor gebruiken is simpel: duidelijk anders, herkenbaar opvallend!
Hoe is die naam ontstaan? dat dus en meer.
Over Kloppr
KLOPPR, dat staat voor kloppende pr
Hoe is die naam ontstaan? Toen ik op een dag de keukenla opentrok en mijn oog op de klopper viel, dacht ik meteen: dat is ’t! Dat is de naam die ik zoek. Waarom de klopper? Nou, als je kijkt naar de functie van een klopper, dan zie je dat het eigenlijk perfect overeenkomt met ontwerpen en het maken van reclame. Een klopper verbindt namelijk alle losse stukken met elkaar tot een geheel. En dat is precies wat Kloppr ook doet jouw PR: ervoor zorgen ervoor dat de boodschap en alle ideeën samenkomen in één krachtig visueel geheel.
De visie
Reclame maken is een avontuurlijke ontdekkingsreis. Het is als het beklimmen van een berg, je weet nooit wat voor verrassingen er op je pad komen. Met de expertise en humor als klimuitrusting, de uitdaging aan gaan. Niet bang zijn om buiten de gebaande paden te gaan en nieuwe ideeën te verkennen. Meer daarover lezen, Do cross the line, klik dan hier. Bij Kloppr wordt elke opdracht gezien als een kans om iets unieks te creëren en een glimlach op het gezicht de klant te toveren.
Of je nu wilt dat jouw boodschap door de straten schalt, of de digitale wereld wilt veroveren, wij zorgen er samen voor dat jouw bedrijf gezien wordt. Met Kloppr heb je niet alleen een reclamebureau aan je zijde, maar ook een avonturier die samen met jou op zoek gaat naar de beste manier om jouw doelgroep te bereiken en vooral te verrassen.

De manier waarop we het doel bereiken
Hoe gaan we te werk? Stap voor stap en we beginnen altijd met een brainstorm (1) waarin we jouw wensen en de mogelijkheden bespreken. We vullen samen een leeg papiertje met allerlei geweldige ideeën. Vanuit het papiertje aan ideeën worden er twee concepten (2) uitgewerkt. Vervolgens worden deze aan je gepresenteerd en is het voor jou tijd om te kiezen! Als je jouw keuze hebt gemaakt, kunnen we altijd nog wat fine tunen (3). Maar het streven is dat we deze stap kunnen overslaan en meteen de perfecte PR voor je kunnen maken. Tot slot, de bestanden (4). Afhankelijk van het pakket dat je hebt gekozen, ontvang je de bijbehorende (druk)bestanden. Jij kan dan met trots laten de geweldige PR laten zien die voor jouw bedrijf is gemaakt!
De Grafische Strippenkaart

'Een slimme oplossing voor ondernemers die zichtbaar willen zijn'
Geen gedoe meer met losse facturen, want met deze kaart kan je de uren in delen inzetten. Zo kan je bijvoorbeeld een halve strip gebruiken voor een kleine aanpassing in een ontwerp of een hele strip voor de volledige opmaak van een reclame uiting. De strippenkaart is in delen te gebruiken.